dimecres, 25 de maig del 2011

PRESENT CONTINUOUS


S'utilitza per a descriure accions que s'estan desenvolupant en aquest mateix moment: “I am reading a book now” (“Estic llegint un llibre ara”).


També s'utilitza per a descriure accions que estan en procés, encara que no estiguin succeint en el moment: “I´m learning how to play chess” (“Estic aprenent a jugar als escacs”), “I am studying French” (“Estic estudiant francès”, m'he matriculat, però no estudi en aquest precís moment).

Així mateix, s'utilitza per a descriure una acció que va a tenir lloc en el futur pròxim i sobre la qual s'ha pres una resolució ferma. En aquest cas, sempre s'ha d'esmentar el temps en el qual es va a desenvolupar l'acció: “She’s meeting em this afternoon” (“Ella es va a reunir amb mi aquesta tarda”), “I am going to London next week” (“Jo vaig a Londres la pròxima setmana”).

Altre ús del present continu és per a indicar accions que es vénen repetint amb freqüència, en expressions que impliquen sentit negatiu, empipament o disgust del parlant, qui considera que l'acció té lloc massa vegades; en aquest cas, l'oració ve acompanyada de l'adverbi "always" (sempre) o altres de significat semblant (“constantly”, “continually”, “forever”…): “He is always asking for money” (“Ell sempre està demanant diners”).

 

La seva estructura és: 
Present del verb “to be” (“am” / “are” / “is”) + gerundi del verb principal (acabat en “-ing”). "He is swimming" (“Ell està banyant-se”).


Per a construir la forma negativa d'aquest present cal situar la partícula “not” entre el present del verb “to be” i el gerundi: “I am not eating xocolata” (“Jo no estic menjant xocolata”).

Per a la interrogativa s'intercanvia l'ordre entre el subjecte i el verb auxiliar, posant a aquest en primer lloc: “Am I eating xocolata?” (“Estic jo menjant xocolata?”).

 
Hi ha una sèrie d'expressions que acompanyen normalment al present continu: tomorrow, at the moment, now, in this week, next weekend… D'altra banda, certs verbs no solen usar-se en aquest temps: “know” (saber, conèixer), “like” (agradar), “want” (voler), “hate” (odiar, avorrir), “love” (estimar), “need” (necessitar)…

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada